3 tipy na zdravou snídani

Snídaně! Snídaně je první jídlo dne a patří mezi jídlo nejdůležitější, i když si to mnoho z nás neuvědomuje. Z jakého důvodu patří právě snídaně mezi nejdůležitější jídlo dne? Je to jednoduché! Protože nám dodává energii pro celodenní fungování lidského organismu a zároveň pro jeho nastartování. Při konzumování snídaně se také zmenšuje možnost obezity. Ale jak má správná snídaně vypadat?

Co by měla obsahovat správná snídaně?

  • Dostatek kvalitních sacharidů (nejvíce ze všech jídel dne) – pečivo, vločky
  • Bílkoviny – jogurt, mléko, sýr, vejce, šunka, tvaroh
  • Kvalitní tuky – margarín, ořechy
  • Zeleninu, nebo ovoce, případně ovocná šťáva
  • Tekutiny – voda, čaj, případně ovocná šťáva (káva není tekutina)

Teď už jsme si objasnili pár základních informací a já vám přináším 3 tipy na mé nejoblíbenější snídaně, kterým se nemusí bránit žádný dietář, ani nedietář. Nezapomeňte, ráno je povolen i dostatek sacharidů a potraviny s vyšším obsahem přírodního cukru, které bychom večer už ve velkém množství konzumovat neměli.

Ovesná kaše

Ovesná kaše, neboli snídaně šampionů. U mnoha žen (i mnoha kulturistů) zastupuje hlavní místo mezi snídaněmi. Ovesná kaše obsahuje vše, co má správná snídaně obsahovat. Navíc zasytí na opravdu dlouhou dobu.

  • Sacharidy: Ovesné vločky
  • Bílkoviny: Mléko
  • Kvalitní tuky: Ořechy
  • Ovoce: Dle výběru

Ovesnou kaši je možno uvařit na mnoho způsobů, fantazii se meze nekladou.

Míchaná vajíčka

Míchaná vajíčka s pečivem a zeleninou jsou vhodnou snídaní nejen pro kulturisty, ale také pro věčné dietáře. Pokud chcete ubrat na tucích, je možno udělat míchaná vajíčka pouze z bílků, ale v případě, že nedržíte žádnou radikální dietu, určitě není třeba žloutek vynechávat, jelikož obsahuje větší množství bílkovin než samotný bílek.

  • Sacharidy: Celozrnné pečivo (chléb)
  • Bílkoviny: Vajíčka
  • Kvalitní tuky: Margarín (na chlebu)
  • Zelenina: Dle výběru

Mug cake

Snídaně, na kterou rozhodně nedám dopustit a dělám si jí každý víkend. Základní surovinou jsou ovesné vločky, jogurt, vejce, banán a prášek do pečiva. Mug cake je speciální tím, že se vaří v mikrovlnce a v hrníčku. Mug cake je také možno udělat na mnoho způsobů, které ráda měním. Možná vám bude připadat, že je malý, ale zasytí opravdu na dlouhou dobu!

  • Sacharidy: Ovesné vločky
  • Bílkoviny: Bílý jogurt
  • Kvalitní tuky: Vejce
  • Ovoce: Banán

Samozřejmě existuje mnoho dalších variací dobrých snídaní, ale tyto patří mezi mé nejoblíbenější. Určitě se nebraňte čemukoli, snídani mám na dni nejradši, protože si můžu dát téměř vše. Nebojte se přidat si do ovesné kaše 2 kostky kvalitní hořké čokolády, přidat ořechy nebo dostatek sladkého ovoce.