5 důvodů, proč do jídelníčku zařadit oříšky a semínka


Oříšky a semínka patří zaručeně ke zdravým potravinám. Pro jejich vysoký obsah vitamínů a minerálů bychom je měli do svého jídelníčku zařadit každý den. Mandle, slunečnicová a dýňová semínka, vlašské i lískové ořechy, konopná nebo chia semínka jsou zdravé a dobře chutnají, proto jsou výrazným pomocníkem v boji s nadbytečnými kily.

1. Oříšky a semínka jsou potravinou pro mozek

Chcete, aby vám to myslelo na 100%? Tak to u vás v kanceláři na stole nesmí chybět miska plná oříšků a semínek. Je totiž dokázáno, že hrst ořechů a semínek každý den je zdrojem energie pro náš mozek. Díky nenasyceným mastným kyselinám, vitamínům a minerálům, které oříšky a semínka obsahují, jejich pravidelnou konzumací podpoříte vaši mentální zdatnost. Budete méně unavení, více soustředění a svěží.  Pozor! S oříšky a semínky to v práci nepřežeňte. Větší množství ořechů může mít mírně projímavý účinek, zejména tehdy, když jste na jejich konzumaci nebyli zvyklí.

2. Zbaví vás nervového vyčerpání

Jste unavení a do ničeho se vám nechce? Cítíte, že jste stále ve stresu? Potom si dejte oříšky a semínka, které ve velké míře obsahují hořčík a vitamín B12, tedy látky, jež dostávají stres pod kontrolu. Věděli jste, že už hrst mandlí denně vás může zbavit vyčerpání? Když k tomu přidáte i pravidelný pitný režim, budete za nedlouho fit.

kap-1354471_640

3. Jsou výborné na pleť a vlasy

Pro svůj vysoký obsah cenných vitamínů a minerálů jsou oříšky a semínka vynikající přírodní potravinou pro bezchybnou pleť a krásné vlasy. Ve velkém obsahují nejen vitamín A, E a B, ale také minerály jako je selen nebo zinek. A právě tyto ve velkém přispívají ke kráse. Pro výrazné zlepšení vaší pleti (při akné) vyzkoušejte dýňová semínka, která jsou plná zinku a navíc i výborně chutnají.

4. Zbaví vás vysokého cholesterolu

Při hubnutí se každý mylně domnívá, že oříšky a semínka si nemůže dovolit, protože jsou příliš tučné. To však není pravda. Oříšky i semínka obsahují tak zvané zdravé tuky, jejichž pravidelný příjem přispívá ke snížení cholesterolu v krvi. A proto ani při dietě na semínka a oříšky nezanevřete.

5. Chuť na sladké drží zkrátka

Zná to každý, který alespoň jednou držel dietu.  Vydržet nejíst sladké, na které jste byli dosud zvyklí je velká dřina. Pomoct si můžete konzumací oříšků a semínek. Ty vaši chuť na sladké udrží zkrátka. Vždyť jsou také sladké a přitom zdravé. Mlsat je můžete jen tak a nebo si jimi můžete posypat ovesnou kaši, případě je namočit do medu. Pro ujídání jen tak jsou dobrá i slunečnicová semínka, která chutnají výborně v opražené a lehce osolené verzi.