7 tipů, jak upravit svou denní rutinu pro maximální výsledky

Posouvejte čas, kdy vstáváte

Vadí vám, že vstáváte až v 10 hodin a pak nic nestihnete? Není nic jednoduššího, než se postupně naučit vstávat například v 7 a najednou budete mít 3 hodiny navíc. Během nich si můžete zacvičit nebo pracovat na svém sebevzdělávání. Pro začátek si nastavte budík o 30 minut dříve, než se normálně budíte. Po přibližně 3 dnech posuňte čas ještě o dalších 30 minut. Postupně se dostanete až na určený čas, kdy vám snad nebude připadat tak hrozné vstávat. Samozřejmě je nutné nechodit spát pozdě v noci.

Nastavte si budík

I když víte, že jste si zhruba osvojili návyk ranního vstávání a už téměř budík nepotřebujete, nezapomínejte ho nastavit ve chvílích, kdy ráno skutečně potřebujete více času. Tentokrát by se vám totiž mohlo stát, že budete spát déle a celý denní režim bude posunutý. Nebudete stíhat a nic nebude podle vašich představ.

Efektivní snídaně

Bílkoviny by ve vaší snídani měly být obsaženy zcela určitě. Ovšem to, jestli vám bude vyhovovat více tuků nebo spíše sacharidová snídaně, je čistě na vás. Vyzkoušejte, po čem se budete cítit dobře a co vás udrží nasycené minimálně do dopolední svačiny. Jednou za čas je dobré strávit přípravou snídaně delší dobu  udělat si něco dobrého. Většinou je ale lepší mít osvědčené postupy, jak během pár minut vytvořit snídani. Může to být rychlý mugcake, ovesná kaše z mikrovlnky, tvaroh s ořechy, míchaná vajíčka a podobně. Během pojídání snídaně se navíc můžete věnovat procházení sociálních sítí, čtení novin nebo oblíbené knihy. Prostě cokoliv, co vás nastartuje do nového dne.

Připravte si snídani večer

Ráno ušetříte hodně času, když si večer upečete zdravý koláč, uděláte chia pudink nebo si připravíte naváženou porci jídla, které si jen ráno ohřejete nebo rovnou sníte.

Shrňte si ráno cíle pro dnešní den a namotivujte se

Hned ráno začněte přemýšlet o tom, co vás daný den čeká. Soustřeďte se na svůj cíl a neustupujte ani o krok vpřed. Produktivní ráno totiž pomáhá mít celý den produktivní a efektivní. V hlavě si promítněte své cíle a sny, snadněji se vám bude po celý den pracovat, když budete vědět proč.

Začněte den cvičením

Probuďte svůj krevní oběh a protáhněte svaly hned po ránu. Bude stačit klidně i 15 nebo 30 minut. Můžete zvolit hlavně protahovací trénink s prvky z jógy nebo se hned po ránu vrhnout na něco náročnější. Řada lidí dává přednost kardiu hned po ránu nalačno.

Přečtěte si článek, poslechněte si podcast – vzdělávejte se už od rána

Dodejte si po ránu novou dávku motivace tím, že se naučíte něco nového. Vyberte si obor, který vás zajímá a po ránu poslouchejte podcast nebo se při snídani věnujte čtení nových zajímavých článků nebo knih. Uvidíte, že tento příjemný psychický start nastartuje váš den k maximální produktivitě.

Hned po ránu se pusťte do nejtěžšího úkolu dne

Může to znít krutě a skoro se zdá, jako že je tato rada naprosto nesmyslná. Opak je však pravdou. Když ráno nebo dopoledne zdoláte nejtěžší úkol tohoto dne, bude už zbytek povinností vypadat snadně. Až se vám po obědě nebude chtít pracovat, můžete si vzpomenout, jak jste ráno zdolali dnešního strašáka a vlastně zjistíte, že to, co máte udělat teď, není ani tak hrozné.