Banánové lívance ve dvou variantách


Banánové lívance je možné vytvořit ve dvou variantách – bez mouky a s moukou. Co budete potřebovat a jak na to?

Varianta bez mouky

– vhodná do redukčních režimů, pro lidi s intolerancí lepku

Budeme potřebovat:

  • zralý banán
  • vajíčko
  • oblíbený proteinový prášek (množství na vytvoření hladkého těsto – cca 3-4 polévkové lžíce)
  • lžička kypřícího prášku

Varianta s moukou

– využít můžete téměř jakoukoliv mouku od celozrnné pšeničné, přes pohankovou nebo ovesnou (velmi jemně rozmixované ovesné vločky)

Budeme potřebovat:

  • zralý banán
  • vajíčko
  • 70g mouky (ovesné, žitné, grahamové, pohankové)
  • trochu mléka pro dotvoření tekutější konzistence těsta
  • lžička kypřícího prášku

Postup:

Banán rozmačkáme vidličkou a přidáme zbytek přísad. Ingredience smícháme v míse a důkladně rozmícháme v hladké lehce tekutější těsto (o něco méně tekuté, než na palačinky). Opékáme na kvalitní pánvi na středním plameni do zlatova. Pánev můžeme potřít ubrouskem namočeným v oleji, aby se lívance nepřichytily. Na pánvi vytváříme malé placičky, které postupně opečeme z obou stran.

Podávat můžeme s ovocem, marmeládou, libovolným ořískovým máslem nebo přelité sladkých bezkalorickým sirupem.

Hodnoty bez mouky s použitím průměrného 70% proteinu:

305 kcal 27 S 8 T 33 B

Hodnoty se 70g ovesné mouky:

422 kcal 68 S 11 T 17 B