Cesta k delšímu životu

Žijte zdravě, žijte déle. Stačí udělat jen pár změn ve vašem životním stylu, které vám v tom pomohou. Je zjištěno, že člověku stačí čtyři špatné návyky kouření, nevykonávání žádné pohybové aktivity, nadměrné pití alkoholu a nedostatečná konzumace ovoce a zeleniny to vše vás může přivést do hrobu předčasně.

Naštěstí můžete udělat hodně pro to, abyste se těchto špatných návyků zbavili, či přijmout jiné – lepší, díky kterým se budete cítit mladší a svěžejší.

1. Nepřejídat se
Chcete-li žít déle, tak ubrat trochu jídla z talíře může být dobrý nápad. Bylo zjištěno, že například Japonci přestávají jíst, když se cítí z 80% plní. Menší porce totiž podporují pomalejší stárnutí organismu, omezení kalorií sníží produkci hormonu štítné žlázy T3, který zpomaluje metabolismus a urychluje proces stárnutí.

2. Pravidelný sex
Říká se, že mít uspokojivý sex dvakrát až třikrát týdně, člověku přidá až 3 roky života. Sex může spálit přibližně stejné množství kalorií jako běh po dobu 30 minut. Co byste tedy raději provozovali? Může také snížit krevní tlak, zlepšit spánek i imunitu a chrání srdce.

3. Vypněte televizi
Každá hodina strávená u televize má špatný vliv na naše zdraví. Proto se snažte u televize trávit času co nejméně a raději ho trávit se svými blízkými.

4. Nepobývat moc dlouho na ostrém slunci
Netrávit mnoho času na přímém slunci může chránit tělo před případným vznikem rakoviny kůže a také před vznikem vrásek, či skvrn na kůži. Velmi se doporučuje používání opalovacích krémů, které naší kůži poskytnou ochrannou vrstvu.

5. Buďte s lidmi, které máte rádi
Osamělost vede k depresím, ty pak i k vážnějším onemocněním. Jak se říká, tělo je obrazem duše. Když se cítíme vyrovnaní a šťastní, pak je vše v životě snadnější.

6. Pijte s mírou
Alkohol (především víno) je v malé míře dokonce prospěšný. Ale je opravdu důležité vypité množství nepřehánět. V opačném případě pak pití alkoholu vede spíše k depresím a problémům jak na těle, tak na duši.

7. Jezte ovoce a zeleninu
Snažte se jíst více než tři porce ovoce či zeleniny denně. Ráno se doporučuje více ovoce, večer pak více zeleniny.

8. Cvičte
Krátké pravidelné cvičení spolu s alespoň 30 minutovou chůzí či během může například snížit riziko srdečních onemocnění, což není vůbec překvapivé vzhledem k pozitivním účinkům na naší mysl, metabolismus i srdce.