Cvičení a alkohol, na co si dát pozor.

Znáte to, snažíte se tak nějak zdravě stravovat, pravidelně cvičíte ale čas od času si do žíly pošlete trošku toho alkoholu. Jsme pouze lidé a alkohol nám pomáhá se uvolnit, zrelaxovat a jak se tak říká, vypnout. Osobně nejsem zastáncem celoživotní abstinence, alkohol zkrátka k životu patří. Nicméně není zrovna velkým kamarádem s hezky vytvarovaným tělem, o které se několikrát týdně snažíme v posilovně. Jak to tedy udělat, abychom si alkohol nemuseli celý život odpírat, ale zároveň mělo naše cvičení smysl? Mám pro vás odpovědi na nejčastější otázky.

wine-1328532-639x802
Vadí alkohol po tréninku?

Na rovinu vám povím, že alkohol po tréninku není nic dobrého, protože lihoviny obecně dehydratují organismus. Pokud alkohol odvodní vaše svalstvo, nemůžete od něj očekávat takové výkony, jako podávají dostatečně zavodněné svaly. Vezte, že dostatečné množství vody ve svalech sval lépe vyživuje a tím pomáhá k samotnému růstu svalu.

Vadí alkohol před tréninkem?

Zde platí to samé jako u pití po tréninku. S tím ale, že po bujarém večírku plném alkoholu se vám druhý den opravdu nebude chtít vstávat do posilovny.

To tedy nesmím vůbec pít, pokud cvičím?

To samozřejmě ne. Jak jsem již zmínil v úvodu, alkohol k lidstvu patří. I největší osobnosti kulturistiky alkohol popíjeli, ale zde víc než kde jinde platí, že všeho s mírou. Sám Arnold Schwarzeneger si do svého proteinového nápoje dával kapku rumu.

exercise-at-home-1416410-639x424

Jak tedy správně konzumovat alkohol, když chci od svého těla výsledky?

Pakliže si dáte dvě deci vína po obědě, popřípadě třetinku vína, ničemu tím neublížíte. Ba naopak, takové množství je pro tělo i prospěšné. Ovšem opíjení se do němoty, případně vysedávání obden v hospodě nad svými oblíbenými osmi kousky už ne. Dvě piva o víkendu pro tělo nic špatného neznamenají, dejte si ovšem pozor na kvalitní regeneraci, po tréninku svaly potřebují odpočinek, proto se nebojte si po probdělé noci přispat.

Je problém, pokud si po tréninku zajdeme na jedno pivko?

Musím říci, že dát si ihned po tréninku alkohol je velice nešťastné. Po tréninku je zapotřebí přijímat kvalitní živiny, alespoň tedy první dvě hodiny po tréninku bych sklenku odložil a dal si něco zdravějšího, nejlépe něco s velkým obsahem bílkovin.