Fitness trendy, které by vám neměly uniknout!

Všechno se vyvíjí a platí to i pro fitness svět a celou komunitu. Hodně samozřejmě záleží na tom, jaké lidi konkrétně sledujete a kdo patří do vaší sociální bubliny. Obecně se však dá v poslední době vypíchnout několik zajímavých trendů. Znáte je všechny?

Výjimečnost a originálnost každého z nás

Aktuální fitness scéna už se, zdá se, začíná zlepšovat. Od vidin dokonalých modelek se přechází k touze po ukázání skutečné reality. V poslední době se na sociálních sítích objevovali příspěvky označované jako #30secondtransformation, kde se fitnessky nebáli ukázat porovnání fotek v zatnutém a uvolněném stavu. To může řadě lidí, hlavně dívek a žen, které se snaží o vysportovanou postavu, ukázat, že nic není dokonalé a každé tělo dokáže být krásné při správném postoji a nasvícení.

V poslední době má hlavní slovo originalita. I když stále přetrvávají určité fenomény, jako jsou thigh gap a na na druhé straně snaha o co největší zadek, ale i přesto už řada lidí pochopila, že svůj body type příliš nezmění, ale mohou ho vylepšit.

Uvědomělý pohled na život díky snaze o fitness životní styl

#selflove je cesta, jak se vypořádat s poruchami příjmu potravy a konečně přijmout své tělo i duši se všemi nedostatky. To je další z cílů zdravého životního stylu, který by neměl být opomíjen. Naučit se to může být mnohem těžší, než se naučit správnou techniku dřepu. Každý, kdo se alespoň trochu zajímá o zdravé stravování a cvičení se jednou za čas setká i se seberozvojem a kladením důrazu na vnímání svého těla a okolí. Lidé, kteří se snaží žít zdravý životní styl by neměly vynechávat ani svoji psychiku a odměnou jim bude poklidný a spokojený život. Připojte se k tomto trendu také a zamyslete se nad tím, co je vaší hlavní předností a díky čemu můžete sami v sobě probudit trochu více té #selflove

Tréninky o vysoké intenzitě (HIIT)

Vysoce intenzivní tréninky jsou láska s mnoha výhodami. Trvají krátkou dobu a jsou efektivní. Takže pryč s výmluvami, že na cvičení nemáte čas, protože těch 20 minut se určitě někde najde. Najděte si to správné cvičení a pusťte se do toho.  Využít můžete skupinové lekce nebo vlastní tréninky podle videí na Youtube. Skvělé HIIT tréninky má například Zuzka Light.

Soustředění se na zdraví a ne pouze na hubnutí

Moderní trendy jsou hodně dopředu hlavně co se zdravotní stránky týká. Stále více začínají být slyšet hlasy lidí z fitness komunity, kteří chápou, že na prvním místě je v každém případě zdraví. Nejsou to perfektní výkony ani dokonalá figura, ale správně fungující a spokojené tělo. Celý princip v zásadě spočívá ve správném nastavení mysli, kdy si určíte základní priority, jako je například zdravá strava, kvalitní spánek, dostatečný pitný režim a pravidelné tréninky. A to všechno bez extrémů tak, aby vás to bavilo a cítili jste se přitom šťastní.

Objevování vnitřních svalů

Stabilizační prvky a cvičení na podporu mobility se také dostávají dopředu. U lidí, kteří se více začnou zajímat o správnou techniku cvičení se jednu objeví chvíle, kdy budou chtít poznat fungování lidských svalů a naučit co možná nejlepší techniku. Fyzioterapeutické postupy pomáhají vyrovnávat nejrůznější dysbalance a problémy spojené s bolestivostí. Oblíbené jsou také cvičební lekce zaměřující se na posílení vnitřních stabilizačních svalů, jako například pilates.

Umění relaxace a důležitost regenerace

Mistr není ten, kdo dokáže trénovat sedm dní v týdnu dvoufázově. Mistr je ten, kdo si dokáže efektivně rozvrhnout tréninkový plán tak, aby zůstalo dostatek prostoru pro důležitou regeneraci těla.

Méně je někdy více a jak je známo svaly fakticky rostou až v době odpočinku po tréninku. Když jim nenabídnete dostatečný prostor pro jejich obnovu koledujete si o zranění a výrazně zpomalujete své výsledky. Aktuálním trendem je stále více hledání pomyslné rovnováhy mezi odpočinkem a plným výkonem. Když se totiž pustíte do sprintu, brzo se uženete a budete nuceni zastavit. Oproti tomu s tempem maratonce to dotáhnete dál a bez zbytečného hazardování se svým zdravím. Umění relaxace je nutné uplatňovat i v běžném životě v rámci prevence proti syndromu vyhoření, se kterým se poslední dobou setkává stále více lidí vlivem neutuchajícího tlaku na výborné výkony. Nejsme stroje a neměli bychom se tak k sobě chovat.