Jak na správný aerobní trénink

Aerobní trénink je nejúčinnější zbraní na spalování tuků. Pomáhá při zlepšení kondice, snižuje cholesterol, zlepšuje náladu, bojuje proti stresu, a dokonce působí i na mozek a paměť. Jaký aerobní trénink je nejlepší a jak poznat, že cvičíme správně?

Co je aerobní cvičení a jak pomáhá hubnout

Za aerobní cvičení označujeme takový druh činnosti, kdy se ke svalům dostává potřebný přísun kyslíku. Nutí nás zhluboka dýchat, ale cvičení není vyčerpávající. Měli bychom být schopni vést i lehkou konverzaci. Činnost by měla trvat déle než 15 minut.

Správné aerobní cvičení pomáhá redukovat tuk, zlepšuje se krevní oběh a posiluje srdeční činnost. Zároveň se uvolňují endorfiny a odbourává stres. Zlepšení můžete očekávat i v intimní oblasti.

Pro hubnutí je nejlepší aerobní trénink trvající minimálně půl hodiny, ale takový, kdy máte dostatek kyslíku. Srdeční rytmus je rychlejší, objevuje se pocení, ale zároveň můžete plynule hovořit. Nižší zátěž znamená, že se energie čerpá z tuků a podporuje se správná funkce metabolismu.

Zásady aerobního cvičení

Na začátku aerobního cvičení je třeba stanovit si cíl.

  • Chcete zhubnout?
  • Chcete si udržet stávající váhu?
  • Chcete zlepšit kondici?

K těmto cílům vedou rozdílné cesty. Orientací je maximální tepová frekvence.

Jakmile se rozhodnete pro aerobní trénink, je nezbytné maximální tepovou frekvenci znát. Nejlépe vám ji pomůže určit sportovní lékař.

Obecně pomáhá od čísla 220 odečíst váš věk. Následně se aerobní trénink rozděluje do několika pásem. V jiném pásmu se budete pohybovat, pokud chcete zhubnout a v jiném pro udržení stávající váhy.

Při aerobním tréninku je třeba střídat zátěž a odpočinek, zátěž by měla být maximálně 4 x týdně. Vhodnou aktivitou je rychlá chůze, jogging, chůze do schodů, jízda na kole, plavání, bruslení nebo běžky.

0Snižujeme nadváhu s aerobním tréninkem

Pro snížení nadváhy jůetřeba držet se v rozmezí asi 55 až 70 % maximální tepové frekvence. Cítíme se tedy uvolněně a můžeme plynule mluvit. Zátěž by měla trvat více než 20 nebo lépe 30 minut.

Při zvyšování kondice už byste se měli pohybovat okolo 80 % maximální tepové frekvence. Jedná se o cvičení, kdy se výrazně potíme a namáhavě dýcháme.

S hlídáním správné tepové frekvence vám může pomoci i řada moderních fitness doplňků.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 90 Kč
Zobrazit formulář pro nákup