Jak omezit příjem cukru?

Vaše láska ke sladkým věcem se vám může zdát neškodná, pravdou však je, že mnoho lidí konzumuje více sladkého než potřebuje, protože cukr obsažený v těchto potravinách je jako droga, které stále nemáte dostatek.

Cukry obsažené v mnohých čokoládových tyčinkách a jiných produktech vám sice mohou dodat na chvíli pocit energie, ale jedná se jen o chvilkovou záležitost, která sebou nese určitá rizika.

Cukr jako takový je totiž hlavní příčinou mnohých škod na zdravý, mezi které lze zařadit přibývání na váze, zvyšování krevního tlaku, cholesterolu a rizika diabetu.

Závislost na cukru
To, že jsou lidé závislí na cukru není pro nikoho žádnou novinkou. Cukr je zkrátka silně návykový a jakmile ho jednou okusíte, je těžké mu v jakékoliv formě odolat. Je to doslova droga, které se ne nadarmo říká “tichý zabiják”.

Jak omezit sladké?
Je jasné, že omezením sladkého byste mohli rázem pocítit únavu, protože byste nedostali denní příjem cukru, na který jste doposud byli zvyklí. Pravdou však je, že existují i zdravé cukry, které omezovat rozhodně nemusíte. Takové zdravé cukry bývají obsaženy především v ovoci, které vám dodá nejen energii, ale také množství kvalitních živin, které vaše tělo potřebuje.

Chcete-li tedy přestat s konzumováním sladkých věcí plných cukru, sáhněte po ovoci!

Mám tedy přestat konzumovat cukr úplně?
To po vás samozřejmě nikdo nechce. Je jen na vás, co si z tohoto článku odnesete. Avšak občas si nezdravý cukr klidně dopřát můžete. Jde zde především o to v jaké míře. Na světe existuje mnoho škodlivých věcí a lidské tělo je svým způsobem už na tyto věci zvyklé. Budete-li konzumovat nezdravý cukr v přiměřeném množství např. občas v kávě, kterou nemáte několikrát denně nebo v buchtě, kterou jednou za týden upeče vaše babička, rozhodně to nebude žádným problémem.