Nezapomínejme na pitný režim kvůli zdraví i hubnutí!

Pitný režim je důležitý jak pro správné fungování těla, tak i pro naše hubnutí. Nesmíme na něj zapomínat, protože jinak naše snahy zhubnout mohou přijít vniveč. Více se dozvíte v následujícím článku.

Pitný režim

Je to doplňování tekutin do těla pitím v takové míře, která odpovídá našim potřebám, protože během dne, ale i noci naše tělo přichází o tekutiny svým výdejem. Množství vody, které by každý z nás měl přijmout se liší podle věku, váhy a vytíženosti během dne. Je nad míru jasné, že někdo, kdo pracuje venku těžkou manuální prací by měl vypít víc než ten, kdo sedí doma. Během parných letních dní by se množství vody mělo ještě zvýšit. Doporučované množství kolik bychom měli vypít se liší, ale pohybuje se mezi 2-3 litry vody. Na internetu můžete najít i speciální kalkulačky, které vám pomohou přesné množství určit. Není ale dobré se takovým číslem řídit, pokud vám nevyhovuje. Je důležité naučit se poslouchat vlastní tělo.

Proč dodržovat pitný režim?

Naše tělo je ze 70 % voda. To znamená, že bez ní opravdu fungovat nemůžeme. Je pro nás důležitá, protože nám pomáhá při trávení a její nedostatek může mít vliv na zácpu, naši dehydrataci, bolest hlavy, únavu. Při dlouhodobém deficitu může docházet k předčasnému stárnutí tkání a potížím s páteří. Pít dostatek tekutin pomáhá při zavodnění, kdy tělo začne ukládat vodu v těle a dochází k otokům nebo nabíráním na váze. Když tělu poté začnete dodávat dostatek tekutin, zavodnění se postupně sníží, protože vaše tělo už nebude mít potřebu si vodu ukládat „na potom“.

Při hubnutí je pitný režim ještě důležitější, protože bez něj se nám nepodaří metabolismus trvale zrychlit. Během cvičení z těla odchází voda formou potu, který má naše zahřáté tělo trochu ochladit. Proto je po cvičení důležité tyto tekutiny zpět doplnit. Unavené svaly také potřebují regeneraci, ke které je voda potřebná.

Jak začít?

Samozřejmě je nejlepší začít postupně navyšovat příjem. Pokud je tělo zvyklé běžně přijmout málo vody, není dobré najednou začít pít dvojnásobek množství. Stačí přidat o jednu sklenici vody víc a zvyknout si na tu změnu. Potom přidat další.

Ale pozor! Není dobré to s vodou přehánět. Jak se říká, všeho s mírou. Pít několikanásobek množství, které bychom měli přijmout zatěžuje ledviny, když dochází k ředění sodíku v krvi, také dochází k vymývání minerálů, které potřebujeme, z těla ven. Dalšími komplikacemi potom může být zmatenost, bolest hlavy ale i svalové křeče.

Dalším úskalím, se kterým se musíme vypořádat, je jak nezapomínat? Můžete si například nastavit upozornění na telefonu, nebo stačí sklenici vody nebo láhev postavit někam, kde nám bude na očích a vždy, když ji uvidíme se napít. Některé vymoženosti dnešní doby nabízí hodinky, které se po nějaké době ozvou s připomínkou, že je čas se napít. Motivovat nás může i pěkná nová lahev, kterou si pravidelně napustíme. Některé lahve se dokonce sami rozsvítí nebo zablikají, aby svého majitele upozornily.

Pokud se stane, že zapomenete během dne dostatečně pít, rozhodně to nedohánějte večer před spaním. Ledviny si potřebují přes noc odpočinout a regenerovat, navíc je pravděpodobné, že se během noci několikrát probudíte s potřebou jít na toaletu.

Co pít?

Samozřejmě základem je voda, ať už čistá z kohoutku nebo balená. Můžeme si ji dochutit citronem nebo mátou. Slazeným nápojům bychom se měli vyhnout stejně jako přehnanému pití kávy nebo alkoholu. Pro správný příjem minerálů můžeme přidat i minerální vody.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 90 Kč
Zobrazit formulář pro nákup