Jím zdravě, tak proč nehubnu?

Máte pocit, že do svého jídelníčku jste zařadili pouze zdravé potraviny, vyhýbáte se všem „nezdravým“ potravinám, ale přesto kilogramy na váze stále nemizí? Co dál? A existují opravdu zdravé potraviny, po kterých hubnute a nezdravé, který vám přidávají na váze? To se dozvíte v dnešním článku!

Kalorie jako kalorie

Kalorie ze salátu není jiná než kalorie z cheeseburgeru. Nejde o to, že by konkrétní, ve vašich očích nezdravé, potraviny způsobili vaši stagnaci s hubnutím. Samozřejmě například taková čokoládová tyčinky obsahující 400 kcal vás nezasytí jako rýže s kuřecím a zeleninou, kdy toto plnohodnotné jídlo obsahuje také 400 kcal. Pravděpodobně tedy sníte tyčinek více nebo si dáte dříve další jídlo a proto zvýšíte svůj kalorický příjem a nehubnete. Čokoládová tyčinka za to ale nemůže. Dejme si příklad, kdy zůstaneme u zmiňované tyčinky.
Pokud byste za den snědli pouze 5 tyčinek, dostanete se na příjem 2 000 kcal za den.
Někdo jiný může sníst 5 jídel o rýži, zelenině a mase, což dá dohromady také 2 000 kcal a výsledek ohledně ztrácení na váze bude stejný. Samozřejmě z pohledu složení produktů a makroživin je rozdíl, co sníte a pokud máte nějaký konkrétní cíl, určitě je třeba zaměřovat se i na složení. Ale žádná potravina nezpůsobí to, že byste po ni hned přibrali.

Kalorický příjem a výdej

Pokud chcete zhubnout, je tedy důležité hlídat si kalorický příjem a výdej.
Kalorický příjem musí být o 5 – 20 % nižší než výdej.
Do výdeje počítáme náš bazální metabolismus (můžete spočítat pomocí online kalkulaček) a výdej způsobený pohybem, který si můžete hlídat například pomocí chytrých hodinek nebo fitness náramků. Pokud nemáte takové hodinky či náramek a nechcete investovat, můžete odhadovat, kdy na internetu najdete, jaká činnost spálí kolik kalorií. Do svého jídelníčku poté zařaďte takové potraviny, které vás zasytí, jsou vyvážené v makroživinách (bílkoviny, tuky, sacharidy) a dohromady všechna jídla dají o něco méně kalorií než vydáte. Jak počítat kalorický příjem zjistíte pomocí aplikací jako jsou kalorické tabulky či Myfitnesspal.
V závěru, co se týče hubnutí, hlavní je si hlídat kalorický příjem a výdej. Zařadit do svého dne pohyb. To, že si sem tam dáte něco, co je více zpracované, jako jsou různé dorty, tyčinky nebo fastfood, vás neohrozí, pokud se vejdete do vašeho kalorického budgetu na den.

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 90 Kč
Zobrazit formulář pro nákup