Řecký jogurt

V obchodě se můžete setkat s řadou jogurtů různých výrobců, avšak největší pozornost byste měli vynaložit řeckému jogurtu a to hned z několika důvodů. Řecký jogurt má mnohem hustší konzistenci než ostatní jogurty v regálech. Navíc při výrobě řeckého jogurtu výrobci museli vynaložit mnohem více práce, aby se zbavili větší části syrovátky, laktózy a cukru.

Jakmile jednou ochutnáte chuť řeckého jogurtu, zjistíte, že je doslova nesrovnatelná s ostatními.

A jaké výhody přináší řecký jogurt našemu zdraví?

Snižuje krevní tlak
Většina jogurtů obsahují mnohem větší dávku sodíku než je tomu u jogurtu řeckého. Pokud překročíte doporučené množství sodíku denně, může to mít za následek zvýšení krevního tlaku, a také větší riziko srdečních chorob. Řecký jogurt však obsahuje pouze cca. 36 miligramů sodíku, což je rozhodně v normě.

Zlepšuje trávení
Řecký jogurt obsahuje živé bakterie (probiotika), které pomáhají vyvážit špatné bakterie ve střevě. Probiotika zároveň mají protizánětlivé a antipatogenní účinky, které udržují náš imunitní systém v lepší kondici, aby se dokázal chránit před případným nebezpečím.

Zasycuje
Řecký jogurt má dvakrát tolik bílkovin v jedné proci než jakýkoliv běžný jogurt, který byl doposud ve vašem jídelníčku. Díky tomuto množství se pak cítíte delší dobu sytější.

Vhodný i pro lidi citlivé na mléčné výrobky
Vzhledem k tomu, že zpracování řeckého jogurtu funguje na jiných principech než je tomu u běžných jogurtů, větší část laktózy během tohoto procesu výroby bývá odstraněna. Proto se může stát řecký jogurt ideální alternativou pro lidi, jenž mají s laktózou problém.

Další výhody
– Udržuje vaše srdce, kosti, svaly a nervy v dobrém zdravotním stavu
– Udržuje váš mozek zdravý
– Pomáhá při hubnutí
– Je ideálním při tvorbě ovocných smoothie
– Může být součástí mnoha receptů