Sauna aneb skvělý druh relaxu

Člověk si zaslouží po práci nebo tvrdém tréninku v posilovně určitý druh relaxu a právě sauna může být ideální volbou! Každý den jsme vystavování určitému napětí neboli stresu, který se v nás tak dlouho sbírá, až nakonec může způsobit vážná onemocnění vzniklá působením stresu. Je pro to důležité si občas dopřát kvalitní relax, který nám pomůže snížit naše napětí (stres), který se v nás hromadí kvůli problémům ve skole, v práci či doma.

Jaké existují druhy sauny?
● Finská neboli vlhká sauna
● Parní sauna
● Suchá sauna
● Infrasauna
● Bio sauna

Co si vzít do sauny?
Z hygienických důvodů je doporučováno si brát do sauny přezůvky, které nás ochrání od různých kožních onemocnění. Přeci jen pokud nemáte svou vlastní sauna, tak v cizí již mohlo projít saunou stovky lidí a nikdy nevíte co to bylo za lidi.

Dále pak ručník, abyste mohli zahalit své tělo před zvídavými lidmi, kteří budou v sauně s vámi. V poslední řadě pak pití, které vám pomůže dostat do těla zpět tekutiny, které jste vypotili.

Jak dlouho můžu být v sauně?
Doporučuje se být v sauně maximálně 15 minut. Ono v některých saunách také můžete najít přesýpací hodiny, které jsou nastaveny právě na tento počet minut. Po sprše se pak nezapomeňte zchladit ve sprše, v rybníku, v bazénu nebo v čemkoliv co bude k dispozici.

Výhody sauny

Skvělý pomocník s odbouráváním stresu
Teplo ze sauny dokonale uklidní naše tělo i mysl.
Zajišťuje kvalitnější usínání
Poté co vylezeme z prostoru sauny, kde bylo teplo. Naše tělesná teplota začne klesat a my se budeme cítit unavení. Takže v případě, že bychom se po sauně chystali spát, bude to mnohem jednoduší.
Pomáhá s bolestmi kloubů
Je všeobecně známo, že sauna zlepšuje krevní oběh a uvolňuje šlachy a vazy.
Působí skvěle na naši pokožku
Díky pocení vyplavujeme z těla škodlivé toxiny a pomocí tepla naopak rozšiřujeme cévy, které umožňují krvi snadnější průtok do pokožky.