Vliv alkoholu na posilování

Lidé, zajímající se o fitness to jistě znají. I když všichni ví, že jste pohlcení zdravým životním stylem, tak jste neustále zváni na večírky, oslavy či posezení. Ti se silnou vůlí nabídkám k přípitku, sklenici piva nebo panáku odolají, ale co jedinci, kteří se zkrátka nechají „překecat“? Jak alkohol působí na naše tělo, pokud pravidelně cvičíme a dodržujeme jídelníček?

1. Kalorie

Mnozí jistě vědí, že alkohol obsahuje tzv. „prázdné kalorie„. Prázdné kalorie tělu nedodají žádné živiny, nemohou být použity ani jako palivo pro svaly, tudíž jsou prakticky k ničemu! Pokud se tedy snažíte zbavit tuku, tak alkohol je tabu.

 

2. Odvodňování

To, že alkohol odvodňuje také tuší mnoho lidí. Typickým příkladem je ranní „sušák“ po párty. Toto ovšem neprospívá ani vám, ani vaším svalům. Jen pořádně zavodněné svaly dostanou dostatečné množství živin a tím dokáže podávat lepší výkony.

 

3. Zpomalení regenerace

Pití alkoholu velice zpomaluje regeneraci. Proto jej není vhodné pít po tréninku. Ideální je, když si v den, kdy máte jít na oslavu, dáte od cvičení pokoj.

 

4. Množství je klíčové

Jak již možná tušíte, tak alkohol není pro cvičící jedince zrovna to nejlepší, avšak nemusíte se vzdát alkoholu úplně. Jedno pivo, či sklenička vína vám určitě neuškodí. A když už jste nucení napít se trochu více, nemělo by se to stávat pravidelně. Přijatelné je například jednou až dvakrát ročně.

 

5. Hydratujte!

Pokud opravdu musíte pít alkohol, tak se snažte alespoň dodržet příjem vody a dostatečně zavodňujte svůj organizmus. Nejlepší je čistá voda. Pro ještě větší pozitivní účinek můžete přidat trochu citronové nebo pomerančové šťávy.

 

Závěr

Jak jste si mohli přečíst, tak alkohol a cvičení dohromady nejdou. Pokud budete pravidelně konzumovat velké množství alkoholu, tak výsledky mít nebudete!

Na závěr bych chtěl zmínit, že se nemusíte omezovat od alkoholu úplně. Pokud se jedná o jedno či dvě pivka přes víkend, tak se nic neděje, ale nesmí se jednat o každotýdenní párty, kde budete totálně na šrot.