Výhody cvičení s vlastní vahou

Léto klepe na dveře a většina z nás se začíná děsit, že jsme stejně jako loni zapomněli vyrýsovat tělo do plavek. Někteří se začínají modlit, jiní se začínají srovnávat s tím, že ani letos nebudou mít vysněnou postavu, protože čas od Vánoc utekl příliš rychle. Pokud však nepatříte mezi zastánce modlení a alchymie, máme pro vás skvělé rady, jak alespoň částečně zpevnit jednotlivé části těla tak, abychom se za sebe nemuseli stydět.

Rychlá řešení neexistují

Častým problémem bývá, že chceme všechno hned a nejlépe již včera. Jako první bychom si proto měli ujasnit, že cvičení je dlouhodobá záležitost, která vyžaduje určitou píli a pevnou vůli. Právě tyto dvě věci lidem často schází, když již po několika dnech nebo týdnech své úsilí vzdávají.

Druhým a také největším problémem bývají pokusy o všemožné urychlení cvičení. Ať již chceme hubnout nebo rýsovat svaly, nepotřebujeme žádné kouzelné tabletky, které nám slibují úžasnou postavu za týden. Dokonce však nepotřebujete ani chodit do posilovny nebo fitness centra, jako všichni vaši kolegové nebo kolegyně, které si přeci drží zdravý životní styl zbytečným vyhazováním peněz na houpání se na speciálních strojích, bez nichž se může většina z nich bez obav obejít.

Základy cvičení s vlastní vahou

Jak je možné, že chceme popřít vše, co denně slýcháte ze všech stran jako jediné a všemocné řešení? Inu, pravdou je, že pokud chcete začít cvičit, vystačíte si k tomu plně sami a doma. Zapomeňte na všechny ty obrázky o vyrýsovaných kulturistech, zvedajících těžké činky. Hlavní by pro nás měl být fakt, že nejdůležitější je pro nás pohyb.

Pohybem ke zdraví… a věčné invaliditě

Kde není pohyb, nejsou výsledky. Pravdou proto zůstává, že ať již budeme cvičit v klidu doma nebo v posilovně, můžeme docílit podobných výsledků. Častým nešvarem začínajících „kulturistů“, snažících se za každou cenu nabrat svalovou hmotu, aniž by se o to kdykoli před tím při sezení u počítače pokoušeli, jsou činky.

Správná technika je základ

Určitě nechceme tvrdit, že jsou činky špatnou pomůckou pro posilování. V nezkušených rukou však umí napáchat více škody, než užitku. Pokud si kladete otázku, co by se vám asi tak mohlo stát, můžeme vás ujistit, že nejeden začínající nadšenec již skončil v nemocnici kvůli problémům s mezilopatkovým svalstvem a strhanými vazy. Jedná se o velmi častý problém, se kterým si poležíte měsíc v nemocnici, po němž již nikdy nebudete brát těžké činky do rukou, aniž byste si byli jisti, že jste na ně připraveni. Jak tedy docílit toho, abychom si cvičením spíše neuškodili?

Cvičíme s vlastní vahou

Ano, je tomu přesně tak! Cvičení s vlastní vahou je skvělým způsobem, jak začít efektivně a hlavně bezpečně posilovat naše svaly a zároveň efektivně rýsovat naši postavu. Existuje mnoho zajímavých cviků pro cvičení s vlastní vahou a některé si také rozebereme. Ať již chceme posilovat horní nebo dolní polovinu těla, můžeme si být jisti, že budeme-li cviky provádět správně, nehrozí nám žádné větší nebezpečí.

Základem všeho je jasný řád. Měli bychom si určit, kdy budeme cvičit a tento čas pravidelně dodržovat. Chceme-li vidět nějaké výsledky, měli bychom cvičit alespoň třikrát týdně, minimálně půl hodiny. Systém tréninkových dnů a volna pro regeneraci může být různý – cvičení obden, metoda 3 tréninkové + 1 odpočinkový den a další.

Jednoduché cviky

Mezi nejjednodušší cviky vlastní vahou patří bezesporu dřepy a skákání přes švihadlo. Přesto, že se může zdát, že se jedná o cviky pro posílení nohou, budete velmi překvapeni, jaký dopad budou mít tyto cviky na vaše břicho. Pokud je navíc doplníte o kliky nebo cvičení na hrazdě, získáte plnohodnotný základ, se kterým se můžete bez problémů pustit do práce a rýsování vaší vysněné postavy.